همه ما آن شخصی را می شناسیم که به نظر می رسد همیشه در حال انجام کارهاست.
چه یک دوست یا یک همکار، این فردی است که کارش همیشه زود انجام می شود. کسی که به نوعی می تواند کارهای یک ساعته را در 20 دقیقه تمام کند.
کسی که مردم را یک ربات یا ماشین توصیف می کنند، زیرا مطمئناً هیچ انسان ساده ای نمی تواند به سرعت آنها کار کند.
و با این حال این افراد وجود دارند و با حداکثر کارایی از بین می روند. این افراد با بهره وری بالا چه وجه مشترکی دارند؟ چگونه این کار را انجام می دهند؟
عادات افراد با بهره وری بالا
وسوسه انگیز است که به افراد با بهره وری بالا به عنوان ماشین (یا جادوگر) نگاه کنیم. اما با مطالعه نحوه کارآمدی آنها و غلبه بر چالش هایی که همه ما تجربه می کنیم، می توان بهره وری خود را نیز افزایش داد.
چگونه کارآمدترین افراد بر چالش هایی مانند:
به تعویق انداختن کارها – چه کارهای کوچک، آزاردهنده و چه کارهای بزرگ و چالش برانگیز
کار خسته کننده ای که فقط باید انجام شود
پاسخ دادن به ایمیل ها و سایر پیام ها در حین کار
در تمام طول روز کاری با انگیزه و پرانرژی بمانید
تمرکز و اتمام مهم ترین پروژه ها در بشقاب خود
به همان اندازه که میخواهم مدعی وضعیت «فرد بسیار بازده» باشم، بهترین کاری که میتوانم انجام دهم این است که بگویم: دارم روی آن کار میکنم. اما از خواندن مقالهها، بررسی کتابها و پرسیدن سؤال از افراد سازنده، بهترین توصیههایی را که میتوانم در مورد عادتهای بهرهوری آنها پیدا کنم، جمعآوری کردهام.
آنچه در زیر می آید 18 مورد از مهم ترین عادت های افراد با بهره وری بالا است. از روشهایی برای صرف زمان کمتر برای ایمیلها گرفته تا روشهای متمرکز ماندن، این نکات بهرهوری میتوانند به شما کمک کنند تا کارایی خود را به حداکثر برسانید – و کارهای بیشتری انجام دهید.
شما نمی توانید یک شبه بازدهی بیشتری داشته باشید. اما اگر تغییرات کوچکی ایجاد کنید و برخی از این عادات را در جای خود قرار دهید، به خوبی در راه کارآمدتر شدن خواهید بود.
چگونه بهره وری بیشتری داشته باشیم
با این عادات بهره وری را افزایش دهید و بسیار کارآمد شوید:
1. ابتدا روی مهمترین کارها تمرکز کنید
2. کار عمیق را پرورش دهید
3. یک لیست حواس پرتی داشته باشید تا متمرکز بمانید
4. از ماتریس آیزنهاور برای شناسایی اولویت های بلند مدت استفاده کنید
5. از قانون 80/20 استفاده کنید
6. وظایف را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید
7. استراحت کنید
8. کمتر تصمیم بگیرید
9. ارتباطات ناکارآمد را حذف کنید
10. میانبرهای قابل تکرار را پیدا کنید
11. از موفقیت ها و همچنین اشتباهات درس بگیرید
12. برای زمانی که همه چیز اشتباه می شود برنامه ریزی کنید
13. قبل از اینکه انگیزه یا الهام بگیرید کار کنید
14. چندوظیفه ای نکنید
15. مخزن را پر کنید – شارژ کنید
16. تبر را تیز کنید. ابزار مناسب در اختیار بگیرید.
17. انرژی خود را مدیریت کنید (نه فقط زمان)
18. در «نه» گفتن بهتر شوید
منبع: اینجا
این مقاله برای من مفید بود
1+ 1 نفر این مقاله را پسندیده